środa, 25 maja 2011

Dlaczego blog?

Postanowiłem założyć ten blog dla własnej przyjemności. Chcę zebrać to co wiem na temat zdolności przeżycia w ciężkich warunkach. Chcę przekazać to co umiem. Mieszkam w pięknym rejonie z lasami , rzekami, zbiornikami wodnymi. Blog ma być pretekstem do tego by częściej znikać w leśnej głuszy ;) Najwięcej nauczyłem się w harcerstwie i w armii. W takiej właśnie kolejności. W harcerstwie przekazano mi dużo wiedzy, również praktycznej ale sprawdzić mogłem ją w praktyce w wojsku, gdyż tam nikt już nie prowadził za rękę a szkoleń z zakresu survivalu było jak na lekarstwo. Jednak to tam spędziłem łącznie kilka miesięcy w lasach, śpiąc zimą w lesie, szukając wody czy jedzenia, przedzierając się " na azymut" nocą po mokradłach (pozdrowienia dla Bońka i chłopaków z patrolu !!!) Przydało się. I przydaje się nadal.
SURVIVAL to nastawienie. Jeśli będziesz znał ponadto kilka podstawowych zasad to zawsze poczujesz się mocniejszy. Bardziej pewny siebie. To się przydaje nie tylko w "dziczy".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz